Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
In deze rubriek vertellen we u graag iets meer over de verschillende klanten van Buro-T. Als vertaal- en tolkbureau zijn we natuurlijk trots op alle onze klanten. Over de jaren hebben we samengewerkt met enkele van de meest innovatieve en inspirerende bedrijven ter wereld. Onze klanten variëren van start-ups tot gevestigde ondernemingen, die ons allemaal hun meertalige communicatiebehoeften hebben toevertrouwd. Door onze unieke aanpak en oplossingen op maat hebben we hen kunnen helpen hun doelen te bereiken. In deze rubriek willen we enkele succesverhalen met u delen en u een kijkje geven in hoe Buro-T werkt en wat ons zo bijzonder maakt.
In deze bijdrage nemen we een kijkje bij de Mecalux, een bedrijf uit Spanje dat de Belgische markt wil veroveren.
Mecalux is een internationaal bedrijf dat zich bezighoudt met het ontwerpen, produceren en distribueren van opslag- en logistieke oplossingen. Het bedrijf is opgericht in Spanje in 1966 en heeft sindsdien zijn aanwezigheid uitgebreid naar meer dan 70 landen wereldwijd. Het is dus ook in België en Nederland actief en doet daarom een beroep op Buro-T voor de vertalingen.
Mecalux biedt een breed scala aan producten voor opslag en logistiek, waaronder stellingen, magazijninrichting, geautomatiseerde systemen en software-oplossingen. Deze producten worden gebruikt door bedrijven in verschillende sectoren, zoals de industrie, de handel en de distributie, om hun opslag- en logistieke processen te optimaliseren en te verbeteren. Het doel van Mecalux is om bedrijven te helpen hun efficiëntie te verhogen en hun logistieke kosten te verlagen door middel van innovatieve opslag- en logistieke oplossingen.
-
Vertaling van blogs
Mecalux is erg actief op sociale media. Je vindt ze op Twitter, LinkedIn en ze hebben ook een blog op hun eigen website, zoals veel bedrijven. Bedrijven starten vaak een blog om met hun klanten te communiceren om verschillende redenen, zoals content marketing. Door regelmatig waardevolle content te publiceren op hun blog, kunnen bedrijven hun klanten helpen bij het oplossen van problemen, het beantwoorden van vragen en het bieden van inzichten. Dit kan leiden tot een verhoogd vertrouwen in het merk en een betere reputatie, wat kan leiden tot meer klantloyaliteit en een hogere omzet. Het is daarnaast ook goed voor de SEO. Door het publiceren van relevante en hoogwaardige content op hun blog, kunnen bedrijven hun score verbeteren bij zoekmachines. Bedrijven zoals Google waarderen websites die regelmatig geüpdatete en relevante inhoud publiceren, waardoor bedrijven hoger in de zoekresultaten kunnen verschijnen en meer organisch verkeer naar hun website kunnen trekken.
Deze blogberichten worden allemaal opgesteld in het Spaans en vervolgens door Buro-T vertaald naar het Nederlands. Hierbij wordt specifiek rekening gehouden met de zoektermen die uit de SEO-analyse zijn gehaald. Een dergelijke analyse toont aan welke zoektermen het meest gebruikt worden in een bepaald taalgebied. Door die termen te verwerken in de vertaling, stijgt de ranking van de pagina, wordt het bedrijf sneller gevonden en stijgt zo ook de verkoop. Door regelmatig content te posten, stijgt de site nog meer in de rangschikking. Buro-T vertaalt zo’n 4 à 5 blogberichten per week.
2. Social media
Naast blogteksten post Mecalux ook regelmatig updates op de verschillende sociale mediakanalen over deze blogberichten. Deze korte berichten zijn bedoeld om de interesse op te wekken van nieuwe klanten. Ze verwijzen dus naar de uitgebreidere blogs. Belangrijk voor het vertaalbureau is dat dezelfde toon, stijl, terminologie en SEO-woorden terugkomen in deze kortere posts.
Een steeds belangrijker communicatiemiddel zijn video’s voor op LinkedIn, Facebook of TikTok. Deze video’s kunnen ofwel worden gedubd, ofwel worden ondertiteld in de verschillende talen. Hiervoor levert Mecalux het Spaanstalige script aan dat wij dan opnieuw vertalen in het Nederlands. De ondertitelde versie wordt dan gedeeld via de sociale mediakanalen van het bedrijf.
Conclusie: Meertalige communicatie op social media is echt iets voor Buro-T!
U merkt het: bij Buro-T begrijpen we het belang van social media en van een consequente toonzetting. Ook zijn we vertrouwd met de kneepjes van SEO. Bent u dus op zoek naar een vertaalbureau dat met u meedenkt over uw wervende campagne? Neem dan vandaag nog contact op met ons op: toon@buro-t.be!