Creatieve vertalingen om het unieke karakter van België in de verf te zetten?

Geen probleem voor de creatieve vertalers van Buro-T uit Waregem! Dit project is één van de creatiefste opdrachten waar we de afgelopen jaren onze schouders onder gezet hebben. Het gaat om een initiatief van de FOD Kanselarij: de vertaling van de promotiecampagne voor België in het buitenland. Deze is getiteld “België, eigenzinnig fenomenaal”. Bedoeling van deze campagne is het unieke imago van ons land in de verf te zetten door de verschillende troeven van ons land uit te spelen. Een creatief bureau had 99 redenen bedacht om ons land te bezoeken, telkens met een korte beschrijving. Hun opdracht voor onze: die redenen creatief vertalen naar het Engels. Hierbij hoorde ook een campagne op Facebook en Snapchat met wekelijkse uitdagingen, polls, etc. Ook die teksten hebben wij vertaald. De 99 vertalingen (want 100 zou overdreven zijn) zijn op de site van de campagne te vinden: http://www.uniquelyphenomenal.be/